Feiyu Tech G6 - Recenzia

Feiyu Tech G6 - Recenzia
Nie je to až tak dávno čo sa na náš trh dostal kamerový stabilizátor Feiyu Tech G5.  Pri prvých testoch sa nám zdal absolútne dokonalý. Ak sme sa zamerali na samotné prevedenie stabilizátora, jeho cenu, alebo to najdôležitejšie a to kvalitu stabilizovania, boli sme proste nadšení. Až postupom času a jeho dennodenným používaním sme odkrývali malé nedostatky a chybičky krásy. Odpoveď na seba nenechala dlho čakať a prišla v podobe stabilizátora Feiyu Tech G6. V tomto prípade sme sa poučení nevrhli na písanie recenzie po prvom použití. G6-ku sme na základe množstva práce hodili priamo do praxe. Ako to dopadlo?

Už samotné rozbalenie nám prinieslo milé prekvapenie v podobe veľmi praktického a pevného kufríka na prenášanie stabilizátora. Staré puzdro zo stabilizátora G5 nebolo zlé, ale toto je proste na úplne inej úrovni. Štýlové, odolné a predovšetkým veľmi praktické.

Veľkosť stabilizátora sa nám z počiatku zdala veľmi veľká. No bolo to iba o zvyku z G5-ky a na výhody, ktoré vyplývajú z o niečo mohutnejšej rukoväte sme si zvykli veľmi rýchlo. Pri manipulovaní so stabilizátorom Feiyu Tech G6 máte väčšiu istotu, nemáte pocit, že by Vám mohol z ruky vykĺznuť. Budí akýsi pocit komfortu aj v prípade, že je jeho rukoväť mokrá.

Rám pre uchytenie kamery zostal bez väčších zmien. Rovnako aj systém vyváženia 3-osého gimbalu. Stačí ak kameru zaistíte pomocou obruče v tvare U a dotiahnete poistné skrutky. Potočením poistnej matice odistíte rameno vyvažovania, manuálne ho nastavíte do rovnovážnej polohy a opäť zaistíte. Totožný postup ako pri stabilizátore Feiyu Tech G5. Kameru a stabilizátor môžete prepojiť pomocou USB kábla. Takýmto spojením dokážete počas natáčania napájať Vašu športovú kameru. A však treba brať na vedomie, že kvôli nekrytým USB portom obe zariadenia strácajú odolnosť voči vode.

Ako som už na začiatku spomínal, pri pravidelnom používaní G5-ky nám prekážala nemožnosť ovládania kamery z rukoväte stabilizátora. Nebolo to práve najpraktickejšie a občas to vedelo aj zdržať. Práve kvôli odstráneniu tohto problému dávame kamerovému stabilizátoru Feiyu Tech G6 „plný počet bodov“. Stabilizátor disponuje technológiou Bluetooth a Wifi. Znamená to, že Vašu GoPro kameru môžete prepojiť priamo so stabilizátorom a mať nad ňou plnú kontrolu. Zároveň môžete k stabilizátoru pripojiť aj diaľkové ovládanie, alebo mobilný telefón. Priamo z rukoväte môžete nastaviť režim v ktorom natáčate, poprípade rozlíšenie v ktorom chcete natáčať a dokonca aj počet snímkou za sekundu.

Ovládanie stabilizátora cez mobilný telefón ostalo nezmenené. V mobilnej aplikácií dokážete nastaviť absolútne všetko. Rovnako aj použitie Feiyu Tech diaľkového ovládania ostalo bez zmeny. Stabilizátor fungoval počas celej doby používania veľmi intuitívne a spoľahlivo. Samotné stabilizovanie obrazu ostalo, ako už býva štandardom pri značke Feiyu Tech, na vysokej úrovni. Doposiaľ sa nám nestalo, aby tento stabilizátor niečo nezvládol. Áno, stále nejde o kus profesionálnej techniky, ale výhrady určite nemáme. Musíme povedať, že všestrannosť a výkon tohto zariadenia je naozaj ohromujúca.

V závere by som stabilizátor Feiyu Tech G6 zhrnul ako kus techniky, ktorý ponúka veľmi vyvážený pomer výkon/cena. Jeho prevedenie nepôsobí lacno a krehko vďaka robustnému hlinikovému telu. Možnosť natáčania v mokrom prostredí taktiež nie je na zahodenie. No jeho najväčšou prednosťou je možnosť ovládania GoPro kamery priamo z rukoväte. Ide o takmer nevídanú vlastnosť, ktorá Vám zabezpečí maximálne pohodlie počas každého natáčania.

Odoslať článok známemu   Vytlačiť